حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است + فیلم و تصاویر مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
سرخط خبرها

بورل: مذاکرات در بن‌بست قرار دارد| توافق هسته‌ای از حوادث اخیر ایران جداست

  • کد خبر: ۱۳۲۹۱۴
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
بورل: مذاکرات در بن‌بست قرار دارد| توافق هسته‌ای از حوادث اخیر ایران جداست
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهارنظری توافق هسته‌ای را از حوادث اخیر ایران جدا توصیف کرد، اما گفت که تحول تازه‌ای در مذاکرات وین رخ نداده است.

به گزارش شهرآرانیوز، جوزپ بورل در حاشیه نشست وزرای امور خارجه کشور‌های عضو گروه هفت در آلمان این مطلب را بیان و ادعا کرد: مذاکرات در بن بست قرار دارد و هیچ چیز جدیدی وجود ندارد.

وی در تداوم جو سازی مقامات غربی به بهانه مسائل حقوق بشری مدعی شد: باید حمایت قوی خود را از تظاهرکنندگان و به ویژه زنان [در ایران]از تلاش برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای متمایز کنیم.  

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: امروز وزرای امور خارجه گروه هفت درباره وضعیت آفریقا، ایران و آسیای مرکزی گفتگو خواهند کرد.

وی با تکرار اظهارات مداخله‌جویانه درباره حوادث ایران افزود: من با وزیر امور خارجه ایران [حسین امیرعبداللهیان]گفتگو و محکومیت اتحادیه اروپا را به دلیل سرکوب تظاهرکنندگان در پی کشته شدن مهسا امینی اعلام کردم.  

بورل اشاره کرد که اتحادیه اروپا در این زمینه و همچنین ادعای به‌کارگیری پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین که بار‌ها از سوی مقامات کشورمان رد شده، تحریم‌هایی را وضع کرده است.

وی در تداوم اتهامات غرب مدعی شد که ارسال پهپاد‌های ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین نقض قطعنامه سازمان ملل بشمار می‌رود.  

این مقام اروپایی با اشاره به حمایت ادعایی غرب از معترضان ایرانی و مردم اوکراین تکرار کرد: از ایران می‌خواهیم که از ارائه تسلیحات به روسیه خودداری کند. ایران آن را رد می‌کند، اما اوکراینی‌ها شواهدی مبنی بر استفاده از پهپاد ارائه می‌دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->